miercuri, 14 martie 2012

Ce este dragostea?


"Ce este dragostea?", ei bine cea mai frumoasă explicaţie am auzit-o de la un prieten care este asistent medical.

Era o dimineaţă aglomerată la cabinet când în jurul orei 8,30 intră un domn bătrân, cu un deget bandajat. Îmi spune imediat că era grăbit că are o întâlnire fixată la ora 9. L-am invitat să se aşeze ştiind că avea să mai treacă cel puţin o jumate de oră până să vină medicul. Îl observ cum cată să se uite la ceas la fiecare minut care trece.
Între timp mă gândesc că n-ar fi rău să-i desfac bandajul şi să văd despre ce e vorba. Rana nu pare a fi aşa de gravă; în aşteptarea medicului, mă decid să-i dezinfectez rana şi să mă lansez într-o mică conversaţie.Îl întreb cât de urgentă e întâlnirea pe care o are şi de ce nu preferă să aştepte sosirea medicului pentru tratarea rănii.

Îmi răspunde că trebuie să meargă neapărat la casa de bătrâni, aşa cum face de ani buni, ca să ia micul dejun cu soţia. Politicos, îl intreb de sănătatea soţiei. Senin, bătrânul domn, îmi povesteşte că soţia lui, bolnavă de Alzheimer, stă la casa de bătrâni de 7 ani. Gândindu-mă că într-un moment de luciditate soţia putea fi agitată de întârzierea lui, mă grăbesc să-i tratez rana bătrânului, dar el explica că ea nu-şi mai aminteşte de 5 ani cine este el…şi atunci îl întreb mirat: "Şi dumneavoastră vă duceţi zilnic să luaţi micul dejun împreună?” Cu un surâs dulce şi o mângâiere pe mâna, îmi spune: "E adevărat că nu mai ştie cine sunt eu, dar ştiu eu cine este ea”.
.
Am rămas fără cuvinte, un fior m-a străbătut în timp ce mă uitam la bătrânul care se îndeparta cu paşi grăbiţi.
Asta e dragostea adevărată, asta e ce-mi doresc de la viaţă !…Căci în fond, aşa este dragostea adevărată.
Nu neapărat cea fizică, şi nici cea romantică în mod ideal. Să iubeşti şi să accepţi ceea ce a fost, ceea ce este, ceea ce va fi şi ceea ce nu s-a întâmplat. Persoanele fericite şi împlinite nu sunt neapărat cele care au tot ce-i mai bun din fiecare lucru, ci acelea care ştiu să facă ce-i mai bun din tot ceea ce au….

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu